lördag, mars 08, 2008

Bjärby chainsaw massacre



Här är pappa i full action med motorsågen, förmodligen så gråter alla ergonomi-lärare och skyddsombud när dom ser de lätt böjda knäna och den fullt skyddsutrustade fadern gå loss med sågen....

Men se vad fint det blev!
Efter att "tyfonen Satan" röjde lite i min trädgård för två veckor sedan, så var det hög tid att städa upp lite.
Så nu åker päronträden ner, istället för att knäckas vid nästa blåst.....
Och när jag gått ett par varv i spåret! ( ja, faktiskt) denna vecka, så har jag sett massor av träd knäckta ibland flera meter upp på stammen.
Till och med så hade min farmors gravsten vält! Får hoppas att det var stormen och inte nån som vält den med flit... för den väger ton! nåt jag märkte när jag försökte lyfta upp den igen.

Inga kommentarer: