onsdag, april 30, 2008

Inte lätt att få bevis på att man är frisk !

På tal om vad som helst.....

Försökte boka tid för att förnya mitt friskintyg idag.( Det är nåt man måste ha ombord annars får man inte jobba....)
Glöm det!
Efter att först bokat telefontid så vårdcentralen ringer upp, så fick jag svaret att: nej, vi prioriterar sjuka människor.... friskintyg är det lång väntetid på..
- Men har ni nån tid eller inte?
-Njeee eller njaaa....
- Men säg vilken tid ni har, så jag vet om jag jobbar eller inte
- Den 13 juni har vi en tid...
- Nej, jag behöver intyg innan 1 juni...
- Men gå till din företagshälsovård då?
- Tack så jävla mycket, miljövänligt att köra 10 mil för ett intyg istället för 3 mil till vårdcentralen..

Sagt och gjort, ringde min företagshälsovård....
Inget svar på låååång tid, sen kom en förinspelad röst som sa: personen du söker är på sammanträde hela dagen, åter klockan 17.

Sammanträde!!!- BULLSHIT!!!!!! Dom har gått på valborgsmäss-ledighet tror jag.
Så jag försökte ringa på alla anknytningar, men med samma resultat, inget svar..

Tur att man är frisk, för hade jag varit sjuk hade jag aldrig orkat jaga doktorer i telefon hela dagarna....

Inga kommentarer: