lördag, september 06, 2008

Nästan däckad....

Igår var det dags för bilbesiktning!
Steg upp i ottan (kl 8) och hämtade morgontidning och avnjöt denna tillsammans med en kopp kaffe.
Läser med förskräckelse att polisen skulle ha "däckrazzia" denna dag med kontroll av däckmönster m.m...... NEJ, NEJ, tänkte jag, hur ska detta gå?
Mina framdäck är inte dom allra bästa och jag hoppades kunna dra en snyftvals för besiktningsmannen så att han skulle godkänna bilen.
Eller, snyfthistoria, det är dagens sanning att jag tänker köpa nya framdäck när däckfirman har "halva-priset-erbjudande" på Hemse torgdag.....

Så, iväg till staden och passerar glatt poliskontroll som står på andra sidan vägen vid travbanan.

Passerar med ett godkänt på besiktningen, men det var precis på håret, och han råder mig att ej hamna i en kontroll med dom däcken....

Inga kommentarer: