tisdag, april 14, 2009

Varmt som tusan

Nu har jag haft min bergvärme i ca 5 dygn och håller ännu på med alla injusteringar av temperaturer inomhus.

Första dagarna hade jag det "olidligt" hett inne, 21-22 grader. Det är varmt när man är van vid ca 19 grader! Kunde inte ens elda i vedspisen för då hade jag fått värmeslag..

Har sänkt värmekurvan, finjusterat temperaturen, knäckt kurvan o fixat o trixat, och nu har jag kommit ner till lagoma 19 grader..

Det märks också rejält på dygnsförbrukningen!

Första dygnen snittade jag mellan 50-60 kWh... idag mätte jag 39 kWh...
Allra första dygnet gick endast elpatronen för rörmokarn fibblade lite... det innebar 18 timmar gånger 9 kW elpatron = 162 kWh :-(

Hysteriskt när man jämför med förut, min månadsförbrukning av hushållsel låg på i snitt 230 kWh.....

Inga kommentarer: