söndag, juni 14, 2009

Brevlådeföljetong.. avslutad...

Idag har vi haft smörgåstårtekalas här....
ligger ännu i mat-koma....
Eftersom pappa fyllt år för ett tag sen och det ej varit nån sammankomst så tänkte jag att lite smörgåstårta går alltid ner....
Så lite familj o vänner kom över och hälsade på. Trevligt.

Lite senare så tog jag itu med brevlådeproblemet.
Gick upp till granne med traktor, men han var tydligen inte på det humöret att han ville hjälpa till, så jag gick därifrån lite lätt uppretad och tänkte att: det var då FAAN....
Hämtade skottkärra, spett o slägga o tågade upp till brevlådan, bände upp betongklumpen och skulle ävla upp den i skottkärran....
Då kom som på beställning en kompis förbi på sin mc och gav mig en hjälpande hand upp med betongklumpen i skottkärran... ( TACK )

Gick bort till det nya anvisade stället för ovan nämnda brevlåda och grävde ett stort hål där jag dumpade ner klumpen, jämnade till o skruvade fast lådan igen....

Tänk vad mycket som blir gjort bara man blir lite förbannad!
Nackdelen är väl att det blir efterföljder av sånt här.... Nu kan jag inte röra högerarmen istället.. tog väl i lite hårt och det var kanske lite tungt....
Jag får lägga mig på min nya spikmatta en stund så kanske det löser sig..

Inga kommentarer: