lördag, augusti 01, 2009

Men, vad har jag då gjort på semestern, egentligen?

Jag har börjat med mina fönster... Började med det värst utsatta, som hölls ihop av kitt och färg.. Nästa moment med kittning och glasning tar vi när jag kommer hem.
Det här är projekt: learning by doing, för jag har väl då aldrig kittat förut!
Besökte byggåtervinningen i stan och hittade nytt låshus till pannrumsdörren.. nu kan jag både stänga ( och låsa!) dörren igen!

Fick ovärderlig hjälp av kusin o kusins frus systers man att sätta upp innertak där jag ska stapla in vedspisveden..
Och sen hann jag också plocka in ett litet lass.. får fortsätta nästa gång jag återvänder hem..

Sen, till sist..
Det som jag haft ångest över i veckor....
Rengöring av filtrena i värmepumpen.
Med god hjälp av kusin( ja, han fick göra hela jobbet) så blev det gjort..
och det behövdes, det var mycket svart småskit i filtrena...
O, vi hann t.om klippa gräset igår..
så nu är det fint i trädgårn igen.



Jo

Inga kommentarer: