tisdag, september 22, 2009

Nya bläckpatroner?.... någon?

Gick sta o köpte nya bläckpatroner till skrivaren. Mucho money på elgiganten....
Nöjd o glad, hem o slet upp förpackningarna för att upptäcka att dom minsann inte passade :-(
Det skilde på en halv mm och vid närmare blick på förpackningen så stod det BCI-6C.... Jag skulle haft dom som stod C i början.
Dessa passade typ till varenda jäkla Canon-skrivare utom min, typ liksom satan också!

Så det blev en snabbeställning på inkclub, förövrigt snabbaste bläcksiten.... kommer i brevlådan dagen efter.

Så långt allt väl.
Skrev ut bilder för brinnande livet inför ett fotomontage och hann väl med nästan allt då den ena svarta patronen börjar larma om låg nivå.
Inga problems tänkte jag... hade ju ännu en oöppnad patron som följde med gratis från inkclub.....
om den hade varit rätt modell, ja......
Samma sak- passade alla andra utom min skrivare

Varför?!

Så om nån behöver så har jag både cyan och gul som passar till Canon ip3000/4000/5000 osv....
men inte till min som är en ip4300.
Obs, den svarta passar till canon 4200

Inga kommentarer: