fredag, december 24, 2010

Kör försiktigt

Hoppas alla haft en mysig julafton och fått många julklappar :)
Jag fick många goda viner, böcker, teaterbiljetter och annat.
Började dagen med fika hos min bror tillsammans med mina föräldrar och Gunnel som jobbar hos min bror.
Eller, dagen började mycket tidigare med snöskottning för att överhuvudtaget komma ut genom dörren..
I natt drog ovädret in över ön och det har ställt till med allehanda trafikproblem hela dagen.
Så, iallafall, fika, sen åkte vi vidare till Stånga o lite mat.
Sedan var tanken att jag skulle åka vidare till mina vänner för avsmakning av juldricken dom har bryggt, men på vägen hem insåg jag att det var en dålig ide....
Höll mig efter snöplogen på väg hem, och när jag svängde av mot mitt så var det knappt framkomligt.
Stannade vid postlådan o hämtade post, sen körde jag fast. Totalt.
Tack o lov har jag en skyffel i bilen, så tillslut kom jag loss efter lite trixande med antispinnknapptryck och lågväxel..... jo, jag har en lågväxel, supersmidigt :-)
Tog mig ner till min gård med nöd o näppe, och insåg att ut från gården kommer jag inte mer ikväll.

Inga kommentarer: