tisdag, januari 18, 2011

Vilse

I natt när jag körde hem från jobbet så utförde jag en god gärning.
Halvvägs hem runt klockan 02 så stod det en människa mitt i vägen och viftade med ett papper, så jag stannade..
Det visade sig vara en jugoslavisk lastbilschaufför som letade efter en adress till en firma i Vänge... Han kunde ingen engelska, han var totalt vilse och han hade sommardäck på sin lastbil+ släp..
Taskigt läge kan man tycka..
Oh problem problem, sa han....
No problem, sa jag.... you follow me !
Inte för att jag hade en susning om var detta ställe låg, men jag tyckte synd om honom..
Sagt o gjort, hittade rätt väg men inte rätt gård, så vi väckte folk i ett hus som gav rätt vägbeskrivning och till sist hittade jag rätt brevlåda och kunde gå på uteslutningsmetoden vart han skulle köra..
Oj vad glad han blev.
Det skulle jag också bli om jag var vilse i utlandet mitt i natten :-)
Hoppas allt gick bra för honom sedan!

Inga kommentarer: