fredag, april 29, 2011

Operation kök, del två..

Nu finns det ingen återvändo längre. Nu är det bara att köra, och nu måste det gå undan....
Det är ju så här att jag har haft nån slags 10-årsplan på min köksrenovering! Jag gjorde halva köket, satte in vedspis och allt sånt år 2006.... och sen stannade allt av p.g.a lättja, lathet, obeslutsamhet, villrådighet och valfri anledning.
Men, förra veckan pratade jag med rörmokerifirman om dom hade tid att hjälpa mej nån gång, och det hade dom, fortare än jag anat...
I tisdagsmorse klockan 10 ringde dom, jag hade sovit kanske tre timmar efter jobbet..
Men, jag lyckades avstyra allt och senarelägga till längre fram. Trodde jag.
Igår kom rörmokarn, med tigersåg i högsta hugg så gick han lös på mitt avlopp och min vattenledning och pluggade vattnet tills vidare.
Man kan säga så här: Avloppet hade passerat kaustiksoda-stadiet, med råge.. Det var helt igenkorkat med klägg. Jag fattar inte hur det överhuvudtaget runnit ur nåt ur det avloppet!
Så, va fan..... nu kör vi :-)

Inga kommentarer: