måndag, maj 16, 2011

Goda råd är inte alltid välkomna.. typ..

Nånting man blir varse om när man renoverar/ bygger/ fixar nåt är en del som vill ge sina goda råd ....
Det brukar oftast komma nåt: -varför gör du inte si eller varför gör du inte så?
Nej, därför att jag inte har gjort detta förut och således inte är expert i ämnet som tydligen du är?!

Jag gör så jäkla gott jag kan. Fatta!

Har idag mejslat loss vällimmad masonitskiva framför vedspisen.. Där ska jag sätta klinkers som gnistskydd tänkte jag.
Masonitskivan är VÄLDIGT bra limmad..
Sen ska jag täta hål och städa av lite, för snart väntar en ny lång arbetsvecka där vi än en gång ska frottera oss med överheten från Stockholmsregionen, dom som kallas "det fina folket"...
När jag sedan kommer hem hoppas jag att golvet kommit och att kökskåpen anlänt..

Fan, jag har inte tid att jobba ;-)

Inga kommentarer: