lördag, juli 09, 2011

Blod in, blod ut

Häromdagen var det dags för blodgivning igen.. så glad i hågen infann jag mej på lasarettet och blev som alltid väl mottagen.
Sorken som skulle utföra detta konststycke var vikarie från en annan avdelning och var nog lite nervös.
Jag undrade om han var van med att ta blod och han påstod att det var han, men....
Det gick inte så bra....
Blodet forsade över hela armen, apparaten började larma och i panik började han rycka i sladdar och konstaterade att det inte fanns nåt blod i min arm !
- Hmm, men då måste jag ju vara död om det inte finns nåt blod, sa jag..
Tydligen så hade kanylen åkt ur pga blodtrycket eftersom han ej lossat på "avsnörningsbandet" och istället så blev det en stor bubbla med blod under skinnet istället som dom tryckte på och då spröt blodet ut ..
Kan tillägga att jag har lite lätt för att svimma när jag ser blod..
Nåja, nu ser jag då ut som en sprutnarkoman bara för det, med blåmärken i hela armvecket :(

En annan sköterska kom till undsättning för att se om det kunde sättas kanyl i andra armen istället, men det gick inte, så...... jag skulle få komma tillbaka nästa månad istället.
Skam den som ger sig.

Inga kommentarer: