tisdag, januari 17, 2012

Hemma igen

Ny frivecka, nya friska tag!
Äntligen hemma igen efter en relativt lugn vecka, på passagerarfronten var det riktigt behagligt men vädret var väl sisådär...
Blåsigt, gungigt, åskväder och sedan övning med MES-utlösning på måndagen. Det innebär hoppande i "strumpan" som vi har som evakueringssystem ombord.
Jag har väl frekvent vägrat hoppa hittills pga höjdskräck, skaderisk och annat, men bestämde mig i år för att hoppa.
Det var inte så hemskt som jag föreställt mig, tack o lov.
Övningen började på morgonkvisten, och med dålig sömn natten innan, upp tidigt på övning och sedan jobba fram till halv 2 på natten för vidare hemfärd på hala vägar så var jag ganska mör när jag äntligen kom hem....
Det såg ut som jag hade blåmärken runt ögonen, var nästan rödsvart på ögonlocken.... Då var jag VÄLDIGT trött :(

Inga kommentarer: