tisdag, april 30, 2013

Trädgård anno 2013- krigsskådeplats

Här i byn håller vi på att rusta med fiberindragning till alla hushåll just nu. Ett stort jobb som kostar massor av pengar men förhoppningsvis så blir det bra.
Hoppas jag.
Sist jag var iväg o jobbade hade dom varit hemma hos mej och grävt i min trädgård, lyckats gräva av en kabel till belysningen och var på god väg att köra rakt över min bergvärme!
Sen kom jag hem och antog att dom skulle fortsätta gräva när jag var hemma under två veckor....
Men.. nej.
Nu, idag, när jag precis skall åka igen, då kommer grannen och säger att dom inte kan laga elkabeln och att den skall bytas!
Bra där, säg inget på två veckor när jag har tid att göra nåt åt det, nej säg det precis när jag skall iväg väl.
Och vid närmare eftertanke så är det inte bara att gräva upp och byta, elkabeln är ingjuten i fundamenten vid stolparna.
Men lycka till, jag hade en gång en trädgård, tydligen inte längre....
 
Å andra sidan, dom höll också på att gräva av all fiber till hela södra ön när dom skulle gräva genom gamla järnvägsvallen, bara för att energibolaget inte hade koll på var ledningarna gick.
 
Spännande

Inga kommentarer: