fredag, december 26, 2014

Julafton

I år var jag för en gångs skull ledig hela julen och jag bjöd hem hela familjen på mat. Det var hela kittet, mycket mat, julpyntat upp till tänderna och massor av ljus och musik och alldeles alldeles ..... underbart.

Pappas sambo var i stan hos sina barn och jag skulle hämta henne vid bussen vi fyra-tiden, så vid halv fyra ringde pappa för att kolla när bussen gick.
Det gick ingen buss.

Jo nej se, den 18e december hade region Gotland beslutat sig för att ändra turlistan lite och hade dragit in alla turer efter kl 12 på julafton.
Jaha, vad göra? Vi hade även mammas granne som satt fast i vibble hos sin dotter och inte kunde komma hem.
Det fanns inget annat att göra än att köra till stan o hämta upp alla strandade tanter, så jag lämnade resterande gäster framför kalle anka och tog med pappa o åkte på utflykt till staden.
Då började det snöa o regna ganska ordentligt och temperaturen låg på ca 2 grader så det var lite risk för frusna vägar. Men men.. hämtade hem damerna och levererade dom till sina respektiva adresser för att sen åka förbi mamma o hämta upp vovven som fick följa med hem igen.

Vi var hemma vid 18-tiden men det kändes som om klockan var närmare 24....  så vi stupade ner i soffan efter kvällspromenaden och där låg vovven o jag som två zombies resten av kvällen..

Inga kommentarer: