tisdag, oktober 30, 2007

Home sweet home

Det är mörkt, kallt och duggregn och jag har nyss kommit hem. Passerade en förskräckt räv som inte alls hade förväntat sig att fler än han var vaken så dags, lika förskräckt blev nog jag som var mer än lovligt trött eftersom jag vaknade, somnade om igen och vaknade med ett ryck klockan tre i morse...
Eftersom jag har lite udda arbetstider så blir det extremtidiga morgnar när jag åker till jobbet, kliver upp vid kvart över 4. Likaså när jag åker hem, vi är oftast iland efter kl.24, och det tar ca en timme hem. Det är då jag önskar jag bodde närmare mitt jobb, eller ännu bättre, hade ett annat jobb!

Väl hemkommen så insåg jag att det ej var nån ide' att sova utan tände eld i vedspisen och drack en morgon-kopp kaffe.

Den här veckan är det pyssel på gång.... Det är ju snart jul, och mina vänner Å och H och jag ska julpyssla , det har vi tänkt i flera år, och det börjar bli dags nu!
Men jag tror nog att jag måste gå i skogen en sväng också... det KAN finnas nån svamp jag missat!

Inga kommentarer: