torsdag, oktober 18, 2007

Jag har husdjur

Detta ,mina vänner, är ett äckligt litet småkryp som kallas "Körkmack". Riktiga namnet är egentligen Riddarskinnbagge och dom trivs främst på Öland och Gotland.
Här på Gotland så tror jag( eller jag är övertygad om) att dom har sin huvudbostad här i mitt hus, året om!
Pratade med Anticimex om hur man skulle utrota dessa och dom tyckte att jag skulle pensla med fotogen, eller dammsuga upp dom.

HALLÅ, ska jag dränka in hela träfasaden med fotogen? Eller dammsuga dagligen hela utsidorna av huset kanske?

Nu är det visserligen det jag gör, dvs dammsuger upp dom små liven och bränner påsarna, men gissa vilken hög pås-kostnad jag har per år.

Alla tips är välkomna...

Nu är ju förståss detta inte det enda husdjur jag har.... glömde att nämna mössen, flugorna, gråsuggorna, spindlarna, sniglarna och myrorna.

Jag och min stora familj önskar en fortsatt trevlig dag.

Inga kommentarer: