måndag, maj 19, 2008

Trädgårdstider

Andra människor driver hundpensionat och kattpensionat, jag har ett blompensionat!
närhelst min mamma har en blomma som ej växer eller ej blommar, så ställer hon hem den till mig på tillväxt.
Kaktusen på bilden ovanför hade aldrig blommat hos henne, men när jag fick hem dem och planterat om den fick den fnatt..som synes....

Det här är ett par av mina favvo-tulpaner. Dom börjar som helt vita med en svag rosa kant och sedan sprider sig den rosa färgen och tar över hela blomman.

Egentligen är jag lite besviken på denna sort, för när jag köpte den utlovades flertal blommor på varje stängel men så var det bara första året och det är lite falsk marknadsföring.

Är det ingen garanti på blommor? någon som vet?

Jag vet att bl.a Bakker har en växtgaranti (som jag har utnyttjat) ifall växten ej överlever och liknande.

Här har färgen spridit sig lite till

Och till sist, Pioner....

Dom kommer att slå ut när som helst, och jag hoppas jag hinner hem från jobbet innan dess, för det är så himla vackert.

Jag har spridit ut mina pioner över hela trädgården och kommer nog aldrig att tacka nej ifall någon vill bli av med sina ;-)

Inga kommentarer: