onsdag, februari 18, 2009

vinter eller värme, vad välja?

Nyss hemkommen från den norrländska vargavintern för att anlända till likadan gotländsk variant....
Även om det ej är lika kallt så känns det värre här. Tempen ligger runt 2 minus, men känns som minus 20..

Fick några meddelanden på väg hem att dom hade lite bekymmer på min arbetsplats. Dagen innan jag åkte frös vattnet, och idag fick dom ligga kvar vid kaj på grund av mer fruset-vatten-strul....

Och från det paradiset rakt ner i verkligheten: hemma.....
Nu tappar värmesystemet vattentryck, så jag får fylla på vatten, vilket i sin tur gör att det blir luft i ledningarna som i sin tur gör att det bubblar i elementen på natten....
Vaknade halv 3 imorse då det lät som det kurrade i magen på elementet i sovrummet, och gick ut i pannrummet för att fylla upp vatten.

Det är roligt nästan jämt, och som jag sa i ett tidigare inlägg- jag kan inte ha sån tur ......

Men hur som helst- Nu ska jag vara hundvakt för favvovovven i tre veckor tills mamma kommer hem från värmen ( där hon ligger o lapar sol, badar i havet och intar en o annan virre)
( Nä, jag är inte bitter)
Vad är väl det mot snöstorm, minusgrader och blankis?

Inga kommentarer: