fredag, juni 18, 2010

Nytt fönster

Idag blåser det och är mulet väder. Mina planer på fönstermålning sprack, eller, dom gick hädan redan igår när jag slipade ett fönster och plötsligt ramlade det ur ett stort stycke trä som var helt murket...
Så idag åkte jag till närmaste fönstersnickare, bara 5 km bort :-), han såg bekymrad ut.... rynkade på ögonbrynen och sa: nja, det går inte att rädda.. får nog göra ett nytt... har så mycket att göra just nu.. det är nog inte färdigt före midsommar...

DAAA, här stod jag o var orolig för att bli utan fönster hela sommaren, så tar det bara en vecka!
Inga problem sa jag :-)
sen log jag o blinkade med mina gråblå och sa att jag kanske kom förbi med fler fönster innan sommarn var slut.
För vem vet hur resten av fönstrena ser ut när man slipar bort färgen?

Men trots allt, tycker vi har det himla bra på den här ön med glasmästare och fönstersnickare i nästan varenda by.. och inte är dom särskilt dyra.
Denna snickare använder bara gotländskt kärnvirke och det är jag beredd att betala för, och dom är handgjorda, det kallar jag hantverk..

Inga kommentarer: