fredag, juni 11, 2010

Rött som blod

Igår lämnade jag blod för första gången ( på riktigt!).... Det gick snabbt o gjorde inte ont, piuuhh.
Jag sa visserligen att jag definitivt inte tänkte titta på, för då skulle jag säkerligen svimma :-) , så sköterskan satt ner ijämte hela tiden och berättade vad hon gjorde och vad som pågick.... jaja, riktigt så farligt var det ju inte, trodde nästan hon skulle hålla handen och badda mig i pannan tillslut.
Men.... jag överlevde, har inte ens blivit yr efteråt, dessutom vet jag nu att jag är positiv :-)
- A-positiv ;-)
Så, tack Åse för att du lurade in mig på det här med blodgivning .... man får ju veta hur man mår, om blodet är okej och ifall man har några brister av nåt slag....
Ehh, nja, brister, kanske man inte får veta allt..... brist på empati o sånt visar ju inget blodprov i världen .

Inga kommentarer: