lördag, februari 19, 2011

Trädgårdsdags.... snart?

Trots bitande vinterkyla så har jag fått lite vårkänslor :-)
Tror i min enfald att det snart är dags att boka möte med trädgårdskonsulenten som jag snubblade över härom månaden...
Skulle vilja ha lite struktur i (mitt liv) min trädgård, och vad bättre än att låta någon utbildad ge mig råd hur jag ska bete mig?
Till exempel: Vad göra med all mossa i gräsmattan?, nu är det 60 % mossa 30% ogräs och 10% gräs på ett ungefär..
Belysning? Har köpt in nya pollare för att ersätta den gamla utebelysningen som mer eller mindre murknat i stolparna. Dom ska " bara" sättas upp. Nån dag.

Växter? Min trädgård kräver oömma perenner som ej behöver daltas med och som trivs långa perioder utan vatten..
Ja, mycket som tål att fundera över, bara snön kunde smälta av!

Inga kommentarer: