onsdag, mars 20, 2013

Inte alltid lätt med ny teknik

För ett par år sedan gav jag bort min gamla dator till min mamma, det var i mitt tycke en nästan ny och snabb dator som skulle hålla länge..
Tji fick jag.
Nu var den alldeles nära en hårddiskkrasch så jag konsulterade kusinen i Falun som kan sånt här på proffessionell nivå och han suckade och ojade sig lite när han fjärrstyrde datorn en kväll...
- Nä, byt hårddisk tyckte han.
Jag tyckte dock det var lika bra att skaffa nytt, och sagt o gjort... ny skaffades.
Enda kruxet numera är att det knappt går att hitta en dator med windows 7, nu är det bara windows 8 som säljs....
Om man har touch-telefon så är det ju en baggis. Men är man över 70 år och har en gammal knapptelefon så är det en helt ny värld att sätta sig in i.
Men skam den som ger sig, är imponerad av mamma som nu håller på att lära sig win 8 och snart kan mer än mig :-)
Och jag har försökt övertyga henne om att det inte går att göra fel, skulle det mot förmodan hända nåt så går det alltid att ordna igen....

Inga kommentarer: