söndag, mars 17, 2013

Mellanlandning

Äntligen hemma en kort sväng innan det bär av på jobb igen.
Har städat av båten inför chartern som vi ska gå i april.. Och det behövdes!
En båt som ligger still blir sunkig fort, avloppen koksar igen, och det blir skitigt i största allmänhet.

Så om en vecka ungefär så åker jag igen och då ska vi göra oss iordning för en månad på Bornholm
:-)

I fredagskväll, när jag trött och sliten såg fram mot avmönstringsresan hem, så satt jag i terminalen i Oskarshamn och väntade på ombordstigning. Då dönade det in 33 små halvstövlingar i 10-års-åldern som lät som ett helt hönshus i kackelnivå..... ett idrottslag som skulle åka båt, samtidigt som jag bara ville sova.
Ville gärna dela ut valium till barnen, men så får man ju inte göra! Dessutom hade jag inga att ge dom....

Nåväl, jag lyckades iallafall nästla mig till en undersökningsblankett av Trafikverket plus medföljande trisslott.
Chaufförsgänget gafflade om att jag inte skulle få fylla i en sådan blankett, vadå? skulle jag vara partisk??
Jag försökte bara jämna upp all kritik genom att lovorda personalen ombord :-)
dessutom höll jag noga koll på vad chaufförerna gav för betyg om personalen, och inte tvingade, men sa vad dom måste ge oss för betyg, annars jäklar!!
Vet dock ej om det gick vägen ;-)

Inga kommentarer: