torsdag, december 13, 2007

Elgiganten... suck.....

Om ni tänker handla på elgiganten ( i Visby) så vill jag ge ett gott råd ,
Kolla priset noga, allrahelst om du sett något i deras reklamblad och glad i hågen åker för att handla och tar för givet att priset är det som nämnts i reklamen....
Dom hade väldigt skapliga priser på några DVD-filmer som jag var intresserad av, men jag reagerade lite på att det verkade dyrare än vad som stod i annonsen men antog att det stämde.

Sagt och gjort, köpte filmerna och var sedan hos en kompis och fikade. Hon hade reklambladet och vi tittade igenom detta, där var priset betydligt lägre, så jag kände att nu var det dags att ta ett återbesök..

Mycket riktigt, med reklambladet och kvitto i handen, så fick jag tillbaka onödigt utbetalda pengar med en lam förklaring att dom ej märker om varorna längre för att priset byts så ofta, och att dom egentligen ska kolla mot reklambladet vid varje försäljning att rätt pris ges, men att det " ej blir av".....

Undrar hur många godtrogna stackare som blir lurade där?

Inga kommentarer: