måndag, december 03, 2007

Köks-mardrömmar



Den översta bilden visar hur det ser ut i ena halvan av mitt kök.
Andra halvan av köket fixade jag förra hösten, och nu börjar det bli dags att sätta igång med storprojektet att göra klart resten av köket....

Men det är ju ganska mycket jobb som ska göras tyvärr,
vill jag verkligen leva på en byggarbetsplats igen?

Bild 2 visar hur det ser ut när man tar fram stora släggan och går loss på inredningen!
Och bild 3 visar hur det var tänkt att bli i stora drag, allt var inte klart när bilden togs (om det någonsin blir klart?)

Nu blir det ju då inte riktigt så enkelt som man kan hoppas.
Anledningen till "stora köksdemolerings-planen" är att avloppsrören måste bytas ut...

Nämnde jag för övrigt att dom gamla gjutjärnsrören från 50-talet går genom en halvmeter tjock stenvägg, genom badrummet och ut i det fria? (Vilket innebär även ett nytt badrum)

No shit sherlock?

Bra kvinna reder sig själv, har jag tänkt, så detta blir mitt projekt efter vintern.
Jag bör kunna riva kök, spätta upp golv, mura upp vägg, montera upp nytt kök med mera.
Dock behöver jag expertishjälp med el och vvs och ny golvmatta.

Så nu vet jag i vilket svart avgrundshål jag ska kasta min lön de närmaste åren.... ;-)




Inga kommentarer: