tisdag, januari 01, 2013

Å så blev det ett nytt år

Har återvänt till hemmet efter en intensiv, rörig och bra arbetsvecka.
Dom flesta ordinarie kollegorna tog ledigt ( !!) men vi var ett fåtal som jobbade ändå, ihop med ett gäng vikarier.
Vi har hela veckan känt att vi varit lite på håret att hinna med, lite kort med folk stundvis och hade en olycklig arbetsplatsolycka i fredags.

I fredagskväll råkade kocken sätta en kniv genom handen så att hela köket blev rödmålat av blod! Jag var på väg ut för att plocka disk när jag hör ett vrål inifrån byssan och stackars Frasse kommer ut dubbelvikt i köksgången och håller förklädet om handen och då ser jag allt blod som rinner.
Blod är inte min starka sida....
Jag brukar svimma när jag ser blod rinna....
Tack o lov tar personalkocken hand om tryckförbandet och jag ringer bryggan till stackars styrman som just för tillfället inte kunde komma ifrån bryggan, han dök dock upp efter nån minut..

Nåja, dagen efter kom grabben tillbaka från sjukhuset med fint förband och en sjukskrivning, troligtsvis hade han skurit av en nerv i handen, han slant med kniven när han skulle dela fruset kött och kniven gick rakt igenom handen istället, AJ fy tusan!

Lördagen låg vi still i Visby, så vi tog tillfället i akt att besöka ett par (fem) ställen på byn och undersöka vad dom måhända kunde bjuda på för trevliga flytande överraskningar..
Och byn levererade..... verkligen! Det blev en nätt liten barrunda på 8 timmar.
Ibland överraskar jag tillochmed mig själv hur uthållig jag kan vara (!?) ;-)

Konstigt nog så vaknade jag tidigt på söndagsförmiddagen och gick upp redan klockan åtta, pigg som en lärka.
Det var dumt.
För söndagen blev lååååååång....
Söndagsnatten innebar årsinventering och jobb fram till klockan 6 på måndagsmorgonen då vi tog en siesta på tre timmar för att jobba nån timme till och fylla upp butiken och förbereda till nästa gäng innan vi gick av och äntligen få våran frivecka.

Inga kommentarer: