tisdag, november 13, 2007

Äckligt vitt puder utomhus


BLÄÄÄ.......Nu har snön kommit...

När jag åkte hemåt i nättras var det ganska snöfritt , lite puder på vägkanten här o där. men halvvägs kom jag in i en ymnig snöstorm där flingorna var i storlek med dasslock och dom dalade i sidled rakt in i bilrutan. Om man då är lite trött, som jag är när jag kör bil mitt i natten, så är det lätt hänt att man stirrar på snön istället för på vägen.


Och idag har det fortsatt att snöa hela dagen, så just nu är det 1-2 dm kramsnö.


Pang, tillbaka rakt in i verkligheten! Så känns det efter att ha jobbat en vecka och levt som i en skyddad värld, där man knappt tittar ut och ej har koll på väder och vind, eller ja, VINDEN har vi en jäkla koll på minsann. Blåser det så får vi sjösurra varenda pryl ombord om vi inte vill sopa porslin och mat och diverse saker, och det vill vi ju inte!


Men iallafall, skönt att komma hem, elda i spisen, kura i soffan, skotta snö och sånt..


Inga kommentarer: