tisdag, november 27, 2007

Otroligt tidig morgon

Hemma igen, och allt är frid och fröjd..... nåja , nästan.
Har lite problem med vedpannan så här i arla morgonstund, den vill inte funka som jag vill.. men det löser sig. Skam den som ger sig säger dom, och det som ej går med våld går med dynamit..?

Som anställd på båt så har man en del förmåner.....
Vi har t.ex rätt till halverad tv-licensavgift för vi utnyttjar bara " förmånen" att få se tv halva året. Så man skickar in ett intyg till Radiotjänst varje år att man lever i ett ensamhushåll och därmed bara vill betala hälften..
Nix, som vanligt vill dom jävlas, iår fick jag tillbaka ett svar att det endast gäller ensamhushåll och att jag därför ej hade rätt till detta..
Hallå!! Vet dom nåt jag inte vet? Vem har Radiotjänst i Kiruna parat ihop mig med utan min vetskap? Snälla berätta, för jag ser då inga fler här? Eller kanske mina ofrivilliga husdjur ( möss, flugor, spindlar, sniglar och körkmack) är betalningsskyldiga också?
Har skickat ett giftigt svarsmail till dom så här i gryningen, för sånt här jävelskap orkar jag inte med. Basta.

Och ja, god morgon allihopa, en ny härlig frivecka ligger framför mig.

Inga kommentarer: