onsdag, november 28, 2007

Himla många järn i elden

Det lackar ju mot jul, så ämnet julstädning ligger ju högt på listan...
Det gick väl an om man hade ett begränsat utrymme att städa, men jag vet inte riktigt var jag ska sätta in den akuta insatsen!
Bor i ett för stort hus, och om jag börjar städa på ett ställe, så hinner jag inte klart innan det är dags att börja om.
Prioritering måste ske! 1.Bara nedervåningen. 2. Fönstrena är väl inte SÅ smutsiga än?( jo, tyvärr) 3. Jag är ju bara hemma i mellandagarna (än sen?). 4. Lite julgardiner, juldukar och levande ljus räcker långt.

Men så var det julbaket..
Imorgon ska mamma och jag baka gorån, och hade tänkt slå ihop lite saffransbullar idag kanske, och så bara måste jag baka gotlandslimpor....

Och så tänkte jag göra chokladtryffel..

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Inga kommentarer: