fredag, juli 25, 2008

Ett år äldre

Med fara för mitt eget liv tog jag mig till staden igår för att hämta upp ett par tanter vid båten...

Herrejösses vad folk kör konstigt!
( en annan tolkning är att- det måste bara vara jag som KAN köra?)
Åtminstone så har hälften ingen blinkersspak inmonterad i bilen, några har för tunga högerfötter, en del hittar bromsen och stannar på huvudled utan förvarning, bara för att glädja sina bakomvarande medtrafikanter litegrann..

Annant kul på agendan igår var en heldag på Hemse för att bilen var på service, och det passade då på att bli årets varmaste dag hittills.

Gjorde ett par smörgåstårtor under smarrig huvudvärk pga heldag på Hemse och T&R-resa t. Visby och var således ej hemma förrän vid kvällningen. Innan smrgstrtr ( ja ni fattar) var gjorda var det natt och således redan tidpunkten för dagen för 25( jag hävdar bestämt 25) år sedan då jag såg dagens ljus, vilket för övrigt inträffade på Barnens dag under fyrverkerier och förmodligen fylla och fest, så, man har det i blodet liksom....

Inga kommentarer: