lördag, maj 30, 2009

Har man inte jobb så skaffar man sej jobb

Jo, det var ju så här att jag hade guldfiskminne.....
Äsch, tänkte jag... hur lång tid kan det ta att gräva om en liten rabatt? Det borde ju gå ganska fort....
Pyttsan heller, det tog hela dagen i 25 graders värme med soleld som resultat.
Men ... det blev ganska bra.
Jag- ogräset 0-1
Här har det grävts för fullt och kärrats bort mängder med ogräs och fyllts på med ny matjord..
Kunde säkerligen fyllt i tio kärror med jord till, men det ville inte min rygg vara med på..

Sen återstod bara jobbet att sätta tillbaka plantorna och hoppas att dom växer till sej.

Vet att det inte riktigt är rätt tid att flytta om växter, det ska helst ske på hösten när dom blommat färdigt, men jag tänker att.. överlever dom så är det bra, annars.. skit samma, det finns fler växter..



Inga kommentarer: