lördag, maj 09, 2009

Sånt som irriterar mig..

Det finns saker som jag blir lite sur på..
1. Min brevlåda ska flyttas. men tydligen så är det bara min låda o ingen av grannarnas, trots att jag har längst till lådan redan nu..
och det vore ju egentligen ingen katastrof om jag nu inte har gjutit en grund och skruvat fast den låsbara veckopostlåda jag skaffade förra året.
och posten vill inte gjuta ny grund till mig..... förbannade skit.....

2.Noterade igår att dom har börjat montera ner lokalpostlådorna här på Gotland.
Såna lådor som vi lägger gotlandspost i och som sorteras här på ön..
Nej då, nu ska posten som skickas inom ön upp en sväng på fastlandet för sortering.
Tror orsaken var att det var en arbetsbörda för posten här på ön..?
Ja, det är ju ett jobb? Anställ fler, ett sätt att skapa arbetstillfällen, gudarna ska veta att det inte finns så mycket jobb här....
Så jävla miljöovänligt, mer bränsle går åt för varje lastbil, tar upp plats på färjorna som posten fraktas på, och dom drar en in i helsikes massa olja..
Tid som spills , tänkte närmast på alla försenade brev som oförklarligt(?) nu kommer ta veckor istället för dagar att nå sin mottagare..

ett exempel: jag är god man och skriver på en månadsrapport varje månad. Den skickas från Hemse, två mil härifrån och ska signeras och skickas tillbaka. Sedan ska dom skicka den vidare till försäkringskassan och så vidare.. det kommer bli stora problem då dom har en tidsgräns på när papprena ska vara inne....

Inga kommentarer: