fredag, april 16, 2010

En datorinstallation kommer sällan ensam !

Jahaja.
Fick hem min gamla dator, som mamms skulle få, och färdiginstallerade den som hon ville ha den.
Lite irriterad var jag på människan som la in op.systemet.. jag bad att han bara skulle lägga in xp o så skulle jag göra resten så jag fick det som jag ville ha det från början, MEN nej.....
Han hade lagt in oönskat antivirusprogram och diverse andra program för han trodde nog att jag inte kunde ett skit om vad som skulle vara i, jävla pucko....
Dessutom hade han skapat ett eget konto o lagt in ett gäst-konto och så (som det ska va) ett ad-konto.. det hade räckt med admin-konto.... ju....

Men som sagt, en dator kommer sällan ensam, igår var jag inne hos mina vänner Å o J och åt god middag o såg på deras nya inköp :-)
Äntligen hade dom köpt ny dator, och nu kan Å äntligen spela spel.... fast lite snabbare bredband hade inte skadat ;-)
Nu har dom bredband micro-mini-x-small... dvs 0.25 mbit för 99 kr/mån
om dom lägger till en hundring i månaden får dom "bredband small" dvs 3-5 mbit....
Hallå Å !!!! En hundring till, snälla bara för min skull.........

Inga kommentarer: